Sunday, January 23, 2011

Ujian MBTI(Myer-Briggs Type Indicator) (Bahagian 2)

kali Sembang2

Ujian MBTI untuk Kod 1:
Menguji samada anda dalam golongan Ekstrovert (E) ataupun Introvert (I)

Soalan : Apakah pusat fokus perhatian anda?

Sila beri maklum balas dengan memilih samada Setuju (S)/Tidak Setuju(T) kepada setiap penyataan tersebut:

  1. Saya suka menjadi pusat perhatian ramai (S/T)
  2. Saya mempunyai kemampuan mencari topik perbualan (S/T)
  3. Saya mengelakkan diri daripada menjadi tumpuan ramai (S/T)
  4. Saya banyak menghabiskan masa bersendirian (S/T)
  5. Saya mempunyai ramai kawan (S/T)
  6. Kawan mengatakan saya seorang yang pemalu (S/T)
  7. Saya suka melakukan kerja bersendirian (S/T)
  8. Kawan mengatakan saya seorang yang peramah (S/T)
  9. Saya selesa apabila diminta dengan kenalan baru (S/T)
  10. Saya lebih suka menunggu orang menegur saya dahulu daripada saya menegur mereka (S/T)
Sekiranya anda ingin mengetahui personaliti anda berdasarkan ujian MBTI untuk kod 1, sila emailkan maklum balas anda terhadap sepuluh pernyataan di atas kepada anuarmarsib@gmail.com


Contoh email:
---------------------------------------------------------------------------
Tajuk email: Personaliti saya berdasarkan Ujian MBTI untuk Kod 1
Nama:

Respon saya terhadap sepuluh pernyataan:
  1. S
  2. S
  3. T
  4. S
  5. T
  6. S
  7. T
  8. S
  9. S
  10. S
---------------------------------------------------------------------------

Nota: email anda akan di balas dalam tempoh 1-3 hari daripada email dihantar. Anda juga boleh meminta rakan, pasangan atau kenalan anda memberi respon terhadap 10 pernyataan ini sekiranya anda ingin mengetahui personaliti mereka

No comments:

Post a Comment

Blog Sembang Hari2 di Facebook

Arkib Blog Sembang Hari2..