Monday, December 5, 2011

Jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Kerajaan Pada Tahun 2012

kali Sembang2

Berikut merupakan Jadual Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Kerajaan Pada Tahun 2012 mengikut Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 6 Tahun 2011 dengan nombor rujukan ANM(T)81/10/6/10/Jld.5(46)


Semoga info ini berguna buat anda yang bekerja sebagai Kakitangan Kerajaan dalam membuat perancangan kewangan setiap bulan pada tahun 2012 nanti...

Dalam pembentangan Bajet 2012, PM telah memberitahu terdapat kenaikan gaji penjawat awam pada tahun hadapan.. Ini merupakan satu berita yang sangat menggembirakan buat kakitangan kerajaan... Tapi awas!!! Selepas ini kena berhati-hati menjaga lebihan sedikit wang tersebut.. supaya tidak mengalir laju macam aliran air paip... ;)

Kata orang bila gaji naik, perbelanjaan pun akan turut naik.. Maklumlah pada zaman sekarang ini segala-galanya memerlukan wang... Lebih-lebih lagi bila tinggal di bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor.. 

"Start" sahaja enjin kereta, kemudian memandu dalam beberapa kilometer dah kena keluar duit poket bayar tol.. Itu belum lagi pergi ke mana-mana mall atau shopping Complex.. Rambang mata kita dibuatnya.. Ada sahaja benda yang menarik perhatian kita untuk dibeli.. Betul tak?? 

Banyak mana pun wang gaji yang kita perolehi pasti tidak akan cukup sekiranya kita membelanjakan wang tersebut tanpa kawalan...  Jadi sama-samalah kita membuat perancangan dengan sebaik-baiknya supaya wang gaji yang diperolehi dapat digunakan untuk menampung kehidupan kita pada masa sekarang dan sebagai bekalan pada masa hadapan...

No comments:

Post a Comment

Blog Sembang Hari2 di Facebook

Arkib Blog Sembang Hari2..