Sunday, January 30, 2011

Ujian MBTI(Myer-Briggs Type Indicator) (Bahagian 3)

kali Sembang2

Ujian MBTI untuk Kod 2:
Menguji samada anda dalam golongan Sensor (S) ataupun Intuitif (N)

Sila beri maklum balas dengan memilih samada Setuju (S)/Tidak Setuju(T) kepada setiap penyataan tersebut:

1.Saya suka membangunkan kemahiran yang sedia ada (S/T)
2.Saya suka menggunakan analogi atau contoh apabila menerangkan sesuatu(S/T)
3.Saya adalah seorang yang praktikal dan realistik (S/T)
4.Saya suka meramal dan sukar memberi fokus pada keadaan sekarang (S/T)
5.Saya sukakan tugasan yang melibatkan tangan seperti memasang alat permainan (S/T)
6.Saya suka kepada gambaran yang besar dan tidak suka perkara yang terlalu terpeinci  (S/T)
7.Saya lebih berminat pada fakta berbanding teori (S/T)
8.Saya kurang memberi perhatian kepada keadaan yang berlaku sekarang (S/T)
9.Saya tidak suka meramal dan selesa memberi fokus pada apa yang ada (S/T)
10.Saya memikirkan masa hadapan dan tidak suka perkara rutin (S/T)

Sekiranya anda ingin mengetahui personaliti anda berdasarkan ujian MBTI untuk kod 2, sila emailkan maklum balas anda terhadap sepuluh pernyataan di atas kepada anuarmarsib@gmail.com



Contoh email:


---------------------------------------------------------------------------


Tajuk email: Personaliti saya berdasarkan Ujian MBTI untuk Kod 2
Nama:


Respon saya terhadap sepuluh pernyataan adalah seperti berikut:


1.S
2.S
3.T
4.S
5.T
6.S
7.T
8.S
9.S
10.S


---------------------------------------------------------------------------

Nota: email anda akan di balas dalam tempoh 1-3 hari daripada email dihantar. Anda juga boleh meminta rakan, pasangan atau kenalan anda memberi respon terhadap 10 pernyataan ini sekiranya anda ingin mengetahui personaliti mereka

No comments:

Post a Comment

Blog Sembang Hari2 di Facebook

Arkib Blog Sembang Hari2..