Sunday, January 15, 2012

Wanita Palsu.. Dunia akhir zaman..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Zaman sekarang ni rupanya dah semakin ramai wanita palsu ni wujud.. Walaupun nampak ciri-ciri dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semua sama seperti wanita tulen.. Tapi rupa-rupanya wanita palsu.. Auu!!! Tak kuasa aku!!!

Awas!! kepada kaum lelaki di luar sana.. Jangan ada sampai yang "cair" dengan kecantikan wanita dalam kategori ini.. Ingatkan wanita, rupa-rupanya Auu!!!

Saya rasa terpanggil untuk menulis artikel tentang wanita palsu ini setelah menonton video di bawah: 


Masa pertama kali saya tengok video ni, saya tak kuatkan "volume" speaker.. Sebabnya video ini berbahasa Thailand.. Confirm saya tak faham.. 

Tetapi bila sampai ke satu babak tu, saya rasa agak hairan.. Kenapa semua orang ketawa?? Saya melihat tidak ada satu perkara pun yang melucukan.. Jadi saya tonton buat kali yang kedua dengan menguatkan 'volume' speaker saya...

Pada ketika itu barulah saya tahu, apa yang melucukan.. Rupa-rupanya si wanita cantik ini bukan wanita tulen.. Rupa-rupanya... Auuuu!!!!

Ini kisah benar dalam sebuah realiti TV yang berlaku di Thailand.. "Pi lantaklah kat depa, depa bukan orang Islam" Kata saya dalam hati.. 

Lagi pun memang banyak "Auu!!" ada dekat Thailand sana.. Dia orang siap buat pertandingan ratu cantik lagi.. Memang tidak dinafikan kebanyakan Auu!! yang ada dekat Thailand ni cantik-cantik belaka.. Siap ada dalam kalangan mereka jadi pelakon TV, Host, dan model... 

Mana saya tahu semua ni?? Saya tahu melalui akhbar.. Sebab pertandingan ratu cantik Auu!! dekat thailand pernah masuk dalam surat khabar.. Memang femes gak berita tu...

---------------------------------------------------------------------------------------

Kebetulan pula semasa saya sedang menonton video di atas, isteri saya turut sama menonton video tersebut... Kami sama-sama nak menyaksikan babak "lucu" tersebut..... Setelah habis menonton video tersebut, isteri saya memberitahu dekat Malaysia pun ramai geng Auu!! ni.. Siap ada pertandingan ratu Cantik Auu!! lagi... 

Isteri saya tahu cerita ni sebab beliau pernah terbaca kisah kontoversi tentang pertandingan tersebut yang turut membabitkan seorang artis tanah air... Biar betul ni??? Ada artis Auu!! juga ke dekat Malaysia ni???

Sebagai seorang blogger, saya pun carilah kesahihan berita tersebut dekat laman web Youtube.. manalah tahu terjumpa video pasal pertandingan ratu cantik Auu!! ni.. nak di jadikan cerita terjumpalah pula video tersebut.. Subhan Allah...

Jadi saya dan isteri pun sama-samalah menonton video tersebut... memang tidak dinafikan rakyat Malaysia tidak pernah ketinggalan berbanding negara-negara serantau dalam segala hal.. 

Termasuk juga perkara-perkara yang kurang baik... Walaupun kita sebuah negara Islam.. Dan golongan Auu!! yang masuk pertandingan ratu cantik ini pun saya percaya kebanyakannya beragama islam... Sebabnya nama mereka, nama orang melayu...



Memang dah sah dunia akhir zaman.. Masya Allah..

Apakah kekuatan yang ada pada kita untuk menasihatkan mereka supaya kembali ke pangkal jalan?? 

Setakat ini saya tiada idea.. Cuba apa yang saya boleh lakukan adalah berdoa, semoga Allah memberikan hidayah kepada mereka untuk berubah, bertaubat dan kembali ke pangkal jalan...
  • Memanglah golongan auu!! ni tak kacau orang.. Itu saya tahu dan semua orang tahu.. 
  • Mereka lakukan pembedahan dan "menghias diri" semua dengan duit sendiri.. 
  • Kubur pula lain-lain.. Buat apa nak jaga tepi kain orang.. 

Ini merupakan sebahagian  komen-komen yang sempat saya baca dalam video tersebut... ;)

Sebenarnya kita tegur mereka bukan nak cari pasal dengan mereka.. Kita tegur mereka sebab kita sayang dengan mereka.. Kita prihatin dengan mereka.. Kita bersimpati dengan mereka.. Kita sama-sama saudara seagama yang tegur menegur ke arah kebaikan.. 

Perkara yang nyata salah dalam peraturan agama, adalah tetap salah.. dan perkara yang salah perlu diperbetulkan... Semoga mereka segera bertaubat, selagi pintu taubat masih menerima mereka.. Wallahualam... 

Read more...

Blog Sembang Hari2 di Facebook

Dapatkan Artikel Percuma melalui Email

Arkib Blog Sembang Hari2..