Saturday, January 1, 2011

Pencapaian azam ku pada tahun 2010

kali Sembang2

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan selamat menyambut tahun baru 2011 kepada para pembaca setia blog Sembanghari2.blogspot.com

Saya mengambil kesempatan ini sempena anak-anak masih dibuai mimpi untuk mencoretkan perkara signifikan yg berlaku dlm hidup saya sepanjang tahun 2010. Berikut adalah beberapa perkara/peristiwa tersebut:

1)Kematian bapa saudara tetapi tidak berkesempatan untuk melawat

2)Mengambil pembantu rumah warga Indonesia selama sebulan sahaja dan kemudian memulangkan kembali kepada ejen pembantu rumah

3)Tertinggal kapal terbang sewaktu penerbangan dari LCCT ke Sibu

4)Berjaya menulis ebook pertama walaupun masih terdapat banyak ruang penambah baikan

5)Mempunyai blog yang kedua http://discount-hari2.blogspot.com/

6)Rumah emak di kampung yang sudah 70% siap..

7) Melancarkan giveaway pertama blog http://sembanghari2.blogspot.com/

8) dan lain-lain

Tapi dalam banyak-banyak perkara yang cuba diusahakan masih terdapat beberapa perkara yang masih belum selesai atas kekangan masa dan kemahiran. Diantara perkara yang belum selesai adalah:

1) Menyiapkan blog perniagaan http://www.diskaunhari2.com/
2) Menyiapkan blog perkongsian ilmu http://www.cariilmu.net/
3) Menyiapkan laman web jualan http://www.pakejmrr4u.com/
4) Menyiapkan beberapa ebook tambahan untuk dijual secara pakej di laman web pakejmrr4u.com
5) Tidak menyertai sebarang pertandingan catur sepanjang tahun 2010..

Tuhan bagi kita masa 24 jam sehari. Tapi walaupun saya dah cuba menggunakan semaksimum masa yang ada, tetapi masih banyak lagi kelemahan saya dari segi pengurusan masa. Akhirnya saya terpaksa akur bahawasanya saya tidak cukup masa dan tidak sempat untuk meningkatkan kemahiran bagi menyelesaikan kesemua kerja-kerja yang perlu diselesaikan sebagai seorang IM secara bersendirian.

Atas permasalahan ini, sekiranya ada rakan-rakan IM atau blogger yang sudi untuk membantu saya bagi menyiapkan kerja-kerja yang tidak berjaya saya selesaikan sepanjang tahun 2010 boleh hubungi saya..

Kelayakan, rakan join venture:

1) Mahir dalam menggunakan perisian Adobe Photoshop
2) Mempunyai Kemahiran dalam kerja2 membangunkan blog dan laman web

Kalau berminat boleh emailkan nama dan no. telefon di anuarmarsib@gmail.com

Semoga semua pembaca dapat menyelesaikan azam tahun baru 2010 dan mencapai azam tahun baru 2011 dengan jayanya.. Sekian sahaja coretan saya pada kali ini..

Selamat Tahun Baru 2011

No comments:

Post a Comment

Blog Sembang Hari2 di Facebook

Arkib Blog Sembang Hari2..